Facebook pixel
načítání

Blog - Efektivní email marketing? Ne, to není zasypávání newslettery…

Email marketing – hlavně udržovat kontakt a každý týden jim zaslat nějaký ten newsletter. A ono to nějak dopadne… Pokud ale dlouhodobě sledujete, že kýžené „ono“ není na bouchnutí šampaňského, zpozorněte.

Tajemství funkčního emailingu

Bohužel mnoho podnikatelů a marketérů přistupuje k emailingu jako moderní povinnosti, aniž by pochopili jeho hlubší smysl. Výsledky pak podle toho vypadají. Přitom funkční a úspěšné emailové kampaně nestaví na černé magií, ale pouze věnují pozornost tomu skutečně zásadnímu. Pojďme si tedy vysvětlit, proč email marketing ve skutečnosti není (jen) o zasílání newsletterů, a rozebrat si 4 pilíře, na nichž stojí jeho kýžený úspěch.

1. Prvotní zájem - péče o odběratele. Prodej (chvilku) počká

Hlavně prodat. Hlavně pěkná čísla ve finálních statistikách. Ano, je pochopitelné, že se nechcete zdržovat nějakými řečičkami okolo a jít rovnou k věci. Výsledkem tohoto přístupu jsou však stovky denně odeslaných newsletterů plné výhodných nabídek, akcí, žlutých a červených nápisů a slev zprava, zleva. Zákazníku, neleň a kup! Ale ruku na srdce, otevřeli byste si něco podobného k odpolednímu kafi? A skutečně si myslíte, že bude v záplavě slev a obrázků rozesmátých rodin věnovat zákazník pozornost zrovna vašemu emailu? Přiznejme si, že v době sofistikovaných SPAM filtrů, online srovnávačů a chytré konkurence potřebujete něco navíc.

Tou esencí, která dělí úspěšné emailové kampaně od těch neúspěšných, je přidaná hodnota, jež každý jednotlivý email může svým odběratelům přinést. Než příště kliknete na tlačítko „odeslat“, zeptejte se sami sebe, zda odesílaný obsah předá vašim odběratelům i něco navíc, zda má smysl si ho skutečně přečíst od začátku až do konce a vůbec mu věnovat svůj čas. Odložte tedy přímé prodejní argumenty na později a pište o zajímavostech z vaší branže, sdílejte zkušenosti a příběhy, vysvětlujte, inspirujte. Vybudujte důvěru a vztah, vytvořte důvody, proč se na vaše emaily těšit. Hotovo? Váš odběratel teď už ví, že vám na něm skutečně záleží, a jako dobrý přítel mu můžete poradit, jakému zboží a značce by měl věnovat svoji pozornost


2. Třídění kontaktů a personalizace rozesílky. Jak? Automaticky

Poznat své zákazníky – to je, oč tu běží. Marketingové poučky známe všichni, ale jak prakticky na to, ví už málokdo. Právě email marketing nám ale může být cenným spojencem, jak se o svých zákaznících dozvědět spoustu potřebných a leckdy i překvapivých informací a může nám doslova „otevřít oči“.

Poté, co svým odběratelům začnete posílat emaily s určitým obsahem, využijte funkci automatického třídění dle zájmu o konkrétní obsah (na co kdo v emailu klikne) a seskupte své kontakty do specifických zájmových skupin. V průběhu času si takto vybudujete několik seznamů a budete přesně vědět, kteří odběratelé preferují „jablka“ a kteří „hrušky“. A to samozřejmě následně využijete! Tímto postupem si totiž tvoříte základní kameny pro budoucí personalizaci rozesílky, která zvyšuje úspěch i efektivitu emailingu o desítky procent. Každou další emailovou kampaň pak budete moci přesněji cílit na skupiny odběratelů, kteří o dané téma či typ zboží mají skutečně zájem. Ocení to nejen samotní odběratelé, kterým tak nebudete zasílat nerelevantní obsah, ale i váš firemní účet.

3. Významné maličkosti

Přínosný obsah, precizní třídění a personalizace a přesto se nezelená, jak by mělo? Zaměřte se na detaily, které dělají výsledek. Představte si onen okamžik, kdy otevřete email, který vás uvítá „Dobrý den, vážený uživateli/uživatelko“. Že ani nemáte chuť pokračovat? Nedivíme se. Využijte tedy emailingový systém, který ví, že i maličkosti hrají svoji roli. Po oslovení „Příjemné dopoledne, Petře“, v emailu, který dorazil v 10:30, se bude usmívat i ten největší morous. Vyberte si proto takový emailingový systém, který umí automaticky vyskloňovat jak křestní jména, tak příjmení a zároveň nastavit čas rozesílky na dobu, která u konkrétního odběratele (jak víme z historických dat) zvyšuje pravděpodobnost otevření emailu na maximum. Texty bez gramatických a typografických chyb by měly být samozřejmostí. Pokud si tedy v českém pravopise nejste jisti v „kramflecích“, povolejte raději zkušeného korektora či copywritera. Lépe investovat dvě stovky do kvality textů, než kvůli jednomu hloupému Y zbytečně ztrácet odběratele.

4. Kvalitní emailingový systém

Zadarmo ani kuře nehrabe a všechno má svůj čas. Těmto klišé se nevyhneme ani v článku o efektivním emailingu. Nastavení systému a pravidel automatizace, tvorba přitažlivého textu, editace obrázků, třídění a následné vyhodnocování a úpravy následných rozesílek, správa a aktualizace databáze – v součtu určitě více času než jedno nedělní odpoledne. Stojí to za to? Při dlouhodobé systematické práci určitě. Investice do efektivního emailingového systému a do jeho automatizace vám ale dobu čekání na úspěch může zásadně zkrátit. Výsledek? Dlouhodobá práce s moderním systémem se promítá nejen do loajality vašich zákazníků a jejich spokojenosti s vaším servisem (automaticky nastaveným), ale i dlouhodobě nižšími náklady na reklamu a akvizice nových klientů. Jednoduše i ve vodách email marketingu platí, že finanční a časová investice do řešení postavených na profesionalitě a kvalitě - se vyplatí.

Jak tedy prakticky na to? Předně je potřeba začít. Přečtěte si náš článek o sběru kontaktů (Pojďme sbírat. Co? No přece kontakty!) a společně s námi se pusťte do úspěšné marketingové mise, která nese výsledky.
Sendio | 7. 12. 2016

Poslední novinky z našeho blogu

 
7. 12. 2016

7 tipů, jak sepsat email, který projde SPAM filtry

Aneb co všechno můžete udělat při vytváření emailů proto, aby byla jeho doručitelnost vyšší, i když detailně nerozumíte technickému pozadí.
Sendio
 
7. 12. 2016

Jak na (ne) nakupování databází

Plánujete nakoupit vlastní databázi kontaktů a na ni rozeslat svoje emaily? Chcete se raketově rozjet a investice pár tisíc do databáze kontaktů se vám zdá výhodná?
Sendio
 
7. 12. 2016

Třídění kontaktů a personalizace obsahu – jak na to

Není třídění jako třídění. Vědět o kontaktu, zda je náš zákazník nebo jen provedl poptávku, ale k objednání služeb už nedošel, dnes nestačí.
Sendio
 
7. 12. 2016

Pojďme sbírat. Co? No přece kontakty!

Jak by měl vypadat úspěšný sběr kontaktů pro funkční email marketing? Máme pro vás pár tipů.
Sendio