načítání

Blog - 7 tipů, jak sepsat email, který projde SPAM filtry

Aneb co všechno můžete udělat při vytváření emailů proto, aby byla jeho doručitelnost vyšší, i když detailně nerozumíte technickému pozadí.

Zjistili jste, že vaše emaily padají adresátům do spamu, ale ne a ne přijít na to, proč tomu tak je? Inu, faktorů ovlivňujících doručitelnost můžeme vyjmenovat celou řadu. Zaměřme se ale předně na ty, které ovlivní běžný uživatel sám, bez pomoci služeb IT profesionálů a zevrubných technických znalostí.

Vyšší doručitelnost? Dbejte na kvalitu kontaktů a obsahu

1. Slova. Volíte ta správná? Předně - vyhýbejte se pochybným výrazům, které SPAM filtry vysloveně dráždí. Slova jako „akce, sleva, koupit, zdarma, sex“ a cokoliv dalšího reklamně „profláknutého“ si přízeň SPAM filtrů rozhodně nezíská. Zapojte tedy kreativitu (anebo zkušeného copywritera) a vybavte email obsahem, který bude mít zelenou.

2. Velikost písma a jeho barva. Ano, sice potřebujete, aby si vaši odběratelé zapamatovali, že „ZÁJEZDY MÁME ZA POLOVIC!“, ale pokud se k nim váš email vůbec nedostane, vaše sebeupřímnější snaha přijde vniveč. SPAM filtry snižují důvěryhodnost všech emailů, které obsahují nápisy s výrazně větším fontem (nad 50px) anebo psané právě CAPSLOCKEM. A pozor, toto pravidlo platí i pro předměty emailů. Nevhodná je také barva písma shodující se s pozadím emailu.

3. Poměr obrázků vůči textu emailu. Pokud totiž celý email hraje do karet jenom jednomu z nich, SPAM filtry opět zbystří.

4. Ne/zdravá databáze. Zdraví je alfa omega – i v online marketingu. Rating vašeho emailingu rapidně poklesne, pokud budete rozesílku doručovat na nefunkční, neexistující anebo již odhlášené adresy. O databázi se tedy pilně starejte a udržujte ji aktuální, jak jen to jde.

5. Frekvence rozesílky. Dvakrát měř a jednou řež – rozesílej s rozvahou a ne každou druhou hodinu. Přílišné množství rozesílaných emailů patří k nejčastějším důvodům, proč se lidé z rozesílky odhlašují. Výsledek? Vaší databází se to pak hemží neaktuálními kontakty a jsme zpět u bodu 6. Dbejte proto spíš na kvalitu emailů (grafika, obsah), než na kvantitu.

6. Personalizace obsahu. Že ještě nevíte, o co jde? Moderní emailové technologie jako např. Sendio si dokážou zapamatovat o každém vašem kontaktu první poslední. Včetně toho, co se mu v minulosti líbilo, v jakém stadiu nákupního procesu se nachází a zda náhodou nemá za týden narozeniny. Využijte proto moderní technologii pro svůj úspěch, rozesílku zautomatizujte a odesílejte jednotlivým adresátům pouze obsah, který se jich reálně týká a v minulosti je zajímal. Nejen, že se vaše emaily budou skutečně líbit a pro váš byznys „fungovat“, ale opět výrazně potlačíte odhlašování kontaktů z databáze.

7. Kvalitní kontakty. Ano, ještě jednou ta kvalita. Raději zapomeňte na nákup databází tisíců kontaktů, které jsou od vaší branže vzdáleny asi jak hrušky od hi-tech. Navíc, logicky - jak můžete vlastně budovat vztahy s lidmi, kteří o vaše produkty dosud neprojevili sebemenší zájem? Nehledě na právní stránku věci… Pro vytvoření kvalitní a zdravé databáze SKUTEČNĚ nezbývá nic jiného než poctivě sbírat a sbírat na vlastním webu. Investujte tedy raději do funkčních technologií, které umí podpořit zákazníkovo rozhodnutí vám svůj kontakt svěřit - jako např. interaktivní a personalizované sběrné formuláře (v Sendiu si můžete vybrat jak z profesionálních šablon, tak si vytvořit zbrusu novou).

Nestačí? Chcete podpořit svůj úspěch i na dalších frontách? Věnujte tedy pozornost i ryze technickým tématům, jako je například nastavení DNS záznamů odesílající domény. Jak na to se dozvíte v našem dalším článku Jak nastavit doménu před první rozesílkou - SPF, DKIM, DMARC.
Sendio | 7. 12. 2016

Poslední novinky z našeho blogu

 
7. 12. 2016

7 tipů, jak sepsat email, který projde SPAM filtry

Aneb co všechno můžete udělat při vytváření emailů proto, aby byla jeho doručitelnost vyšší, i když detailně nerozumíte technickému pozadí.
Sendio
 
7. 12. 2016

Jak na (ne) nakupování databází

Plánujete nakoupit vlastní databázi kontaktů a na ni rozeslat svoje emaily? Chcete se raketově rozjet a investice pár tisíc do databáze kontaktů se vám zdá výhodná?
Sendio
 
7. 12. 2016

Třídění kontaktů a personalizace obsahu – jak na to

Není třídění jako třídění. Vědět o kontaktu, zda je náš zákazník nebo jen provedl poptávku, ale k objednání služeb už nedošel, dnes nestačí.
Sendio
 
7. 12. 2016

Pojďme sbírat. Co? No přece kontakty!

Jak by měl vypadat úspěšný sběr kontaktů pro funkční email marketing? Máme pro vás pár tipů.
Sendio